Mis on content marketing?
Toote, teenuse või miks mitte ka ettevõtte reklaamimiseks on mitmeid võimalusi.
Üks perspektiivikamaid on kahtlemata sisuturundus.
Reklaamipimedus
Usutavasti on igaühele meist tuttavad reklaambännerid.
Reklaampinnad, mis toodet või teenust ostma kutsuvad, kasutades selleks
erinevat sisu: fotosid, tekste, naljakaid kujundeid, vms.
Ja olgu kõne all suur reklaamtahvel
linnaliikluses või vilkuv bänner veebiavarustes, on nende mõlema eesmärk sama –
kutsuda inimest ühel või teisel viisil käituma (ostma).
Infoajastu on aga pannud inimesi reklaami teistmoodi nägema, kuigi õigem oleks vast öelda mitte nägema, sest kaasaegsel inimesel on välja kujunenud uus omadus – nn reklaamipimedus (banner blindness).
Tegemist pole meditsiinilise probleemiga, vaid see tähendab
seda, et inimene ei pruugi panna vilkuvat reklaambännerit tähele.
Content
marketingi puhul on tegemist oluliselt laiahaardelisema
lähenemisega, sest tekst, millele inimene on juba keskendunud, ongi iseenesest
reklaam.
Pisut lihtsamalt väljendudes on sisuturunduse eesmärk teha müüki, müüki ennast tegemata, saavutades siiski sama efekt – müüa toode või teenus lugejale maha.
SEO
Koos sisuturundusega muutub üha aktuaalsemaks ka SEO – search engine optimization, eestikeeli otsimootorite optimeerimine.
Sisuliselt on SEO pikk jada ülikeerukaid
matemaatilisi valemeid, mis on ellu kutsutud vaid ühel eesmärgil – pakkuda veebist
otsijale seda, mida ta veebist leida soovib.
Näiteks sisestades veebiotsingusse sõna
“kott”, annab otsimootor vasteks spordikoti, kartulikoti, seljakoti jne.
SEO eesmärk on leida veebiavarustest õige
kott võimalikult kiiresti, pakkudes otsijale tulemuseks just seda kotti, mida
ta leida soovis.
Ka siin mängib rolli sisuturundus, sest SEO
töötab spetsiifilistel märksõnadel ning neid sõnu õigesti kasutades on veebiotsingus
võimalik toote, teenuse või äriga jõuda tulemuste rivis esikohale.
Ja mida eespool tulemus otsingus on, seda parem tootele, teenusele või ärile,
mida reklaamida soovitakse.
Sisu(turundus) on kuningas!
Inglise keeles on ütlus: Content is King (Sisu on kuningas).
Ja see on ka igati õige, sest sisu, olgu see tekst, fotod, videod või muu sisu
formaat, on see, millest on saanud uue ajastu reklaamtahvel. Vähe sellest: see
reklaamtahvel töötab!
Aegade jooksul on reklaamimise meetodid üksjagu
muutunud.
Oli aeg, kus kaupmehel piisas kõige käidavamas kohas “putka” püsti panna ning
valjuhäälselt enda kaupa reklaamida. Ja see töötas.
Tänapäeval ei kujuta vist keegi enam ette end linnatänaval valjuhäälselt kindlustust
või autorehve müümas, ega ju?
Mida aeg edasi, seda enam kolib reklaam “päris”
maailmast veebi, kuna veebist on saanud meie igapäevaelu lahutamatu osa.
Veebis turundamise viise on mitmeid - üks
efektiivsemaid ning seejuures ka perspektiivikamaid on kindlasti sisuturundus.
Sellel postitusel ei ole vastuseid